I.1. Společnost ELÍZ – ohrievače vody s.r.o., Technická 7, 821 04 Bratislava, IČO: 47485973, DIČ: 2023920338, IČ DPH: SK 2023920338, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava 1, odd. Sro, vložka č. 93313/B (dále jen "Poskytovatel") vydává tento Reklamační řád (dále jen "reklamační řád"), který je v souladu s § 18 odst.. 1 zákona c. 250/2007 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně zákona c. 372/1990 Sb. o přestupcích ve znění pozdějších předpisů, řádně informuje spotřebitele (dále jen "Objednatel") o podmínkách a způsobu uplatnění práv z odpovědnosti za vady (dále jen "reklamace") včetně údajů o tom, kde může reklamaci použitelné o provádění záručních oprav.
I.2. Poskytování služeb Poskytovatelem Objednateli se řídí podle Všeobecných obchodních podmínek (dále jen "VOP") Poskytovatele, občanského zákoníku a obchodního zákoníku. Objednatelem je právnická nebo fyzická osoba, přičemž právnická osoba je vždy zastoupena fyzickou osobou. Reklamační řád vychází ze Všeobecných obchodních podmínek Poskytovatele.
I.3. Reklamační řád upravuje právní vztahy vzniklé mezi Poskytovatelem jako vykonávající společností a Objednavatelem při vyřizování reklamací správnosti a kvality zboží a služeb poskytovaných Poskytovatelem Objednateli. Reklamační řád slouží k správnému postupu při uplatňování práv Objednatele a odpovědnosti za vady služeb, poskytnutých nebo zajištěných Poskytovatelem.
II.1. Reklamací se rozumí uplatnění nároku Objednatele na prověření správnosti a kvality zboží a služeb souvisejících s obchodní činností Poskytovatele. Pokud Objednatel zjistí, že služby poskytované Poskytovatelem mají vadu (tzn., že nejsou poskytovány v plném rozsahu, kvalitě a pod.), Může uplatnit právo z odpovědnosti za tuto vadu (dále jen reklamace).
II.2. Reklamace musí mít formu písemné žádosti, pokud v jakékoliv zvláštní smlouvě uzavřené mezi Objednatelem a Poskytovatelem není dohodnuto jinak. Reklamace doručené poštou, faxem, e-mailem nebo osobně Poskytovatel přijímá na adrese provozu firmy v době otvíracích hodin. Poskytovatel písemně potvrdí Objednateli (mail, fax, dopis) převzetí reklamace a informuje ho o způsobu vyřízení a lhůtách určených reklamačním řádem.
II.3. Objednatel může písemně oznámit reklamaci a uplatnit nárok na její odstranění u Poskytovatele kdykoli během záruční doby. Pokud již záruční lhůta uplynula, považuje se reklamace ze strany Objednatele za neoprávněnou.
II.4. Poskytovatel seznámí Objednatele o výsledku reklamace nejpozději do 30 dnů ode dna podání reklamace. Do této lhůty se nezapočítává čas potřebný na odborné posouzení reklamované vady, které nesmí trvat déle než 30 kalendářních dnů. Po uplynutí této lhůty má Objednatel stejná práva, jakoby šlo o chybu, kterou nelze odstranit.
II.5. Reklamace musí obsahovat zejména údaje o Objednateli a předmětu reklamace. Objednatel k reklamaci přiloží všechny doklady o provedení obchodu (faktura, doklad o koupi, záruční list a pod.), prokazující skutečnosti jím tvrzené, resp. jiné doklady dokumentující jeho tvrzení. Pokud reklamace neobsahuje požadované náležitosti nebo Objednatel nedoloží požadované doklady bez zbytečného odkladu, Poskytovatel má právo telefonicky nebo jiným způsobem vyzvat Objednatele, aby ve stanovené lhůtě doplnil nebo upřesnil požadované údaje s upozorněním, že v opačném případě bude reklamace považována za neoprávněnou. Pokud i po tomto upozornění Objednatel nedodá požadované doklady do 5 pracovních dnů, reklamace se považuje za vyřízenou s výslednou neoprávněnou reklamací. Termín na vyřízení reklamace se prodlužuje o dny, kdy Objednatel nedodal požadované doklady.
II.6. Délka záruční doby je stanovena následovně:
II.7. Za uznání reklamace se považuje zápis do reklamačního protokolu. Záznam vypíše a podepíše Poskytovatel spolu s Objednatelem. Objednatel obdrží jedno vyhotovení reklamačního protokolu.
II.8. Pokud není možné reklamaci vyřídit do 30 dnů, sepíše Poskytovatel s Objednatelem o reklamaci záznam, ve kterém uvede údaje o reklamující předmětu reklamace, případně další požadavky na vybavení reklamace, důvod, proč není možné reklamaci vyřídit ve stanoveném termínu a termín do kdy bude reklamace vyřízena.
II.9. Pokud jsou při uplatňování reklamace předány Poskytovateli písemnosti, případně další podklady týkající se reklamace, musí byt tato skutečnost v záznamu o reklamaci uvedena.
II.10. Vybavení oprávněné reklamace spočívá v bezplatném odstranění vady nebo doplnění služby, případně poskytnutí náhradní služby. Pokud to není možné zrealizovat, poskytne Poskytovatel slevu z ceny dohodnuté při reklamované službě, kterou pro vadu nemohl zákazník částečně, resp. vůbec využít. V případě poskytnutí slevy z ceny se reklamace považuje za vyřízenou a Objednatel ztrácí nárok na opětovnou reklamaci vady.
II.11. Pokud Objednatel nesouhlasí se způsobem vyřízení reklamace, může požádat o její šetření vedením firmy, které o opakované požadavku Objednatele rozhodne do 5 dnů od jejího obdržení.
II.12. Na Opravu věci se vztahuje záruční lhůta 6 měsíců, na Montáž výrobku se vztahuje záruční lhůta 6 měsíců, na Nový výrobek je záruční lhůta 2 roky, pokud není v Záručním listě uvedeno jinak. Na náhradní díl je záruční lhůta stanovená 6 měsíců.
II.13. Náklady spojené s oprávněnou reklamací hradí Poskytovatel. Pokud byl důvod reklamace způsoben zanedbáním údržby nebo nevhodným používáním Objednatele, nebo reklamovaná opravy, montáže, které Poskytovatel neprovedl má Poskytovatel nárok na úhradu všech nákladů vynaložených na řešení reklamace.
III.1. Poskytovatel neodpovídá a neuzná reklamaci při zjištění, že vada byla způsobena zanedbáním údržby nebo nevhodným používáním (ne běžné opotřebení nebo vada materiálu), nebo pokud si materiál dodal Objednatel sám.
III.2. Při zásahu třetí osoby během záruční doby, nebo během reklamace končí záruční lhůta a Objednateli zaniká právo na reklamaci. Zvláštní předpisy uznání záruky na nový výrobek jsou stanoveny v Záručním listu výrobku.
IV.1. Pokud se Poskytovatel a Objednavatel nedohodnou jinak, řídí se právní vztahy upravené tímto reklamačním řádem právem České republiky.
IV.2. Vztahy Objednatele a Poskytovatele upravené tímto reklamačním řádem mohou byt upraveny ve zvláštní smlouvě uzavřené mezi Objednatelem a Poskytovatelem. V případě rozporu mezi zvláštní smlouvou a tímto reklamačním řádem platí ustanovení zvláštní smlouvy. Jakékoliv pojmy, které nejsou definovány v tomto reklamačním řádu se v tomto reklamačním řádu použijí ve významu, který je definován ve Všeobecných obchodních podmínkách společnosti Poskytovatele.
IV.3. Poskytovatel je oprávněn v závislosti od změn příslušných právních předpisů nebo své obchodní politiky změnit tento reklamační řád. Tuto změnu spolu s určením její účinnosti sdělí Poskytovatel Objednateli zveřejněním v prostorách firmy na viditelném a dostupném místě.
Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
tel. č.: 02/ 58272 172; 02/58272 104, fax č.: 02/ 58272 170
Schválil: Miroslav Elíz, jednatel
V Bratislavě 1.1.2021
Platnost reklamačního řádu od 1.1.2021
Všechny dosud vydané Reklamační řády společnosti ztrácejí platnost.
Rádi vám pomůžeme! Vyplňte následující informace a my Vám doporučíme produkt přesně pro Vás.
+421 2 5363 4209
Pondělí – Pátek od 8:00 do 18:00
Eliz - ohřívače vody
Prodejna 1
tel: +421 2 5363 4209
fax: +421 2 5363 4266
Prievozská 2 / b
821 09 Bratislava
> zobrazit na mapě
Eliz - ohřívače vody
Prodejna 2
tel: +421 2 5341 7124
fax: +421 2 5363 4266
Plynárenská 4
821 09 Bratislava
> zobrazit na mapě
Eliz - ohřívače vody
Distribučný sklad východ
tel: +421 910 910 635
fax: +421 2 5363 4266
Magnezitárska 5
040 13 Košice
> zobrazit na mapě
Eliz - ohřívače vody
Distribuční sklad
tel: +420 725 881 505
fax: +421 2 5363 4266
Mezi Vodami 33 (areál Chirana)
Praha 12, Modřany
> zobrazit na mapě